Zoeken
 Zoeken
Nederlands Engels Duits

ViridiCode


ViridiCode zorgt voor helderheid over levend goed

Vanaf 2018 maken de eerste tuincentra gebruik van de ViridiCode. Een nieuwe manier van codering die eindelijk inzicht geeft in het levend goed in het tuincentrum.
Plant Collect, NedFox en Garden Connect zijn een samenwerkingsverband aangegaan, ieder sterk in hun eigen vakgebied, maar samen vullen ze elkaar perfect aan en vormen zo een stevige basis voor deze introductie. NedFox treedt op als architect van de ViridiCode, Plant Collect zorgt voor de werkelijke fysieke codering en een stevig volume in de markt en Garden Connect maakt zich sterk voor de online marketing en de communicatie met de eindklant.
Uiteindelijk wordt de code publiekelijk beschikbaar voor alle partijen in de tuincentrum branche.

Levend goed is continu aan verandering onderhevig. Tegelijkertijd verandert dus de prijsstelling van een bepaald product. Het barcoderen van levend goed bleef daarom altijd veel lastiger dan bij bijvoorbeeld hardwaren. De ViridiCode brengt hier verandering in!

In de basis wordt gebruik gemaakt van de VBN-productcode. Deze code wordt gebruikt voor een specifiek product. Daarnaast zorgt de ViridiCode specificatie ervoor, dat elke plant in een levering een uniek ‘serienummer’ krijgt. Dit serienummer bestaat uit een verwijzing naar de partij die het etiket geprint heeft (meestal de kweker), een datum/tijd en een bestelreferentie aanduiding.

Enkele voordelen op een rijtje:


 Een specifieke plant kan door de gehele keten gevolgd worden.
 Mogelijkheid om levend goed elektronisch te bestellen vanuit de applicatie die in de winkel en op de       verkoopvloer beschikbaar is.
 Levend goed kan nu zonder verdere handeling direct in de winkel geplaatst worden en is direct               beschikbaar voor verkoop. 
 In het kassasysteem is nu altijd te herleiden uit welke partij een specifieke plant afkomstig is.
 In de barcode bevindt zich een advies verkoopprijs, uiteraard is het voor ieder individueel                      tuincentrum mogelijk om hier van af te wijken.
 Eindelijk een correcte margestatistiek mogelijk.
 Evenals een correcte voorraadadministratie.
 In de webshop kan de voorraad getoond worden.
 Marketingacties kunnen beter uitgezet worden.
 Tips, trucs en acties zijn te koppelen aan de aankopen.
 Persoonlijk tuinadvies naar de consument, gebaseerd op specifieke aankoop.

* Op onze website vindt u uitgebreidere informatie over onze partners.

              


Ontwerp en realisatie: Interforce